27.06.2006
04.2006, “CEO” Studium przypadku na żywo
Drugiego marca odbyło się spotkanie Klubu CIO. Miało ono miejsce w firmie ArchiDoc w Katowicach, gdzie realizowany jest proces zarządzania dokumentami Telekomunikacji Polskiej. Uczestnicy spotkania wzięli udział w analizie „na żywo” całego tego procesu.
W Polsce nie ma innego projektu outsourcingowego w zakresie zarządzania dokumentami, który byłby tak duży i który zostałby „obsłużony” w sposób tak kompleksowy. W pierwszej fazie projektu ArchiDoc przejmował historyczne dokumenty TP, przywożąc je do centralnego magazynu w Katowicach. Trwało to blisko pół roku. Przez siedem dni w tygodniu, dwa tiry dziennie, z 8-godzinną przerwą na serwis systemu, przewiozły taką liczbę dokumentów, że gdyby ułożyć je pionowo w szeregu, powstałby ponad stukilometrowy odcinek. Pomysł na zarządzanie dokumentami TP oparto na zorganizowaniu w jednym miejscu Centralnego Archiwum Dokumentów i przejęciu przez firmę zewnętrzną (ArchiDoc) całości dokumentacji historycznej z kilkuset lokalizacji TP. Drugi filar projektu to stworzenie Centralnej Kancelarii Dokumentów TP obsługującej całość bieżącej korespondencji przychodzącej od Klientów, wraz z zapewnieniem systemu elektronicznego udostępniania dokumentów online.
W kwietniowym wydaniu CIO Magazyn Dyrektorów IT zamieszczamy szczegółowy opis procesu zarządzania dokumentami Telekomunikacji Polskiej, a także fotoreportaż z misji Klubu CIO w firmie ArchiDoc. Gospodarzem i zarazem sponsorem spotkania były firmy ArchiDoc oraz ArchITec. (CIO)