15.02.2012
„Puls Biznesu”, Banki i telekomy przodują
Z outsourcingu call center (CC) korzysta już 21 proc. polskich przedsiębiorstw, a w najbliższych dwóch latach ten wskaźnik może wzrosnąć o kolejne 16 proc. — szacują analitycy z firmy Jabra.
Z outsourcingu call center (CC) korzysta już 21 proc. polskich przedsiębiorstw, a w najbliższych dwóch latach ten wskaźnik może wzrosnąć o kolejne 16 proc. — szacują analitycy z firmy Jabra. Według badań spółki ArchiDoc, telefoniczną obsługę klienta stosuje aż 60 proc. operatorów telekomunikacyjnych i 33 proc. instytucji finansowych — w obu przypadkach w porównaniu do 2008 r. jest to dwukrotny wzrost (odpowiednio: o 31 i 16 punktów procentowych). Chęć zwiększenia wydatków na CC w najbliższych dwóch latach deklarują głównie firmy z branż finansowej i telekomunikacyjnej (odpowiednio: 29 i 20 proc.). W 2012 r. Polska będzie dysponować 13,1 tyś. stanowiskami w outsourcingu — prognozuje Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.
MK