28.09.2011

„Puls Biznesu”, Komunikatywny specjalista potrzebny od zaraz

Pracownik sektora usług outsourcingowych musi być kompetentny i rozumieć potrzeby klienta.

Pracownik sektora usług outsourcingowych musi być kompetentny i rozumieć potrzeby klienta.

W związku z rozwojem sektora nowoczesnych usług dla biznesu, centra outsourcingowe mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec aplikujących kandydatów. – Oprócz absolwentów, poszukuje się specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem i określonymi kompetencjami np. z zakresu finansów, księgowości, zarządzania projektami potwierdzonymi przez specjalistyczne certyfikaty. W przypadku międzynarodowych korporacji kluczowa jest znajomość angielskiego na bardzo dobrym
poziomie, a często również dodatkowego języka: niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego, francuskiego lub holenderskiego – wymienia Paulina Basta, menedżer
ds. rekrutacji w Globalnym Centrum Biznesowym.

Kwalifikacje i osobowość
Specjalistycznej wiedzy i wyższego wykształcenia wymaga się głównie od pracowników outsourcingu usług rachunkowych i informatycznych. (…)

Stale rosną wymagania wobec pracujących w outsourcingu handlowców. Artur Wojtaszek, prezes firmy Cursor, podkreśla, że powinni oni znać techniki sprzedaży. Liczy się także wiedza z zakresu marketingu bądź psychologii biznesu. – Ważna jest specjalizacja i doświadczenie w kontaktach handlowych. Średnie wykształcenie i prawo jazdy kategorii B nie stanowią karty przetargowej w rywalizacji o dobrą posadę handlowca -mówi Artur Wojtaszek.

Rekrutujący pracowników do centrum usług są zgodni – poza wykształceniem i doświadczeniem, o zatrudnieniu kandydata decydują także cechy osobowościowe. – Oceniana jest nie tylko specjalistyczna wiedza, ale również dobra organizacja pracy, elastyczność i umiejętność działania w wielokulturowym środowisku – dodaje Paulina Basta.

Klient nasz pan
Rekrutację pracownika usług telemarketingowych należy rozpocząć od określenia profilu klientów, których będzie obsługiwał. – W projekcie skierowanym do klientów w wieku do 30 lat lepsze wyniki osiągnie młody konsultant. W przypadku kampanii dla seniorów lepiej się sprawdzi osoba powyżej 50 lat – twierdzi Adam Kotrych, prezes Voice Contact Center.

W dziale obsługi klienta mile widziane są również osoby potrafiące zapanować nad emocjami i okazać empatię. – Atutem jest umiejętność radzenia sobie w trudnych, często stresujących sytuacjach – mówi Adam Kotrych.

Konrad Rochalski, prezes Grupy Outsourcing Experts, dodaje, że od telemarketerów wymaga się także poprawności językowej, odpowiedniej dykcji. Komunikatywności, kreatywności i dociekliwości oczekuje się natomiast od pracowników outsourcingu usług HR. – Wyższe wykształcenie nie jest konieczne – zapewnia Tomasz Hanczarek, prezes Work Service.

Specjaliści wyjaśniają, że utrzymanie dobrej relacji z klientem zależy głównie od zrozumienia jego potrzeb. (…)

Anna Gołasa
 

Udostępnij