System obiegu dokumentów w firmie przykładowe Case study
Case study
Elektroniczny obieg dokumentów w firmie hutniczej
ArchiDoc, spółka z grupy OASIS, wdrożyła system elektronicznego obiegu dokumentów dla CMC Poland sp. z o.o. w Zawierciu - przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją i sprzedażą wyrobów hutniczych. Nowy system EOD jest w pełni dopasowany do potrzeb klienta z sektora hutniczego.
CMC Poland sp. z o.o. (dawniej Huta Zawiercie) to huta stali, której korzenie sięgają końca XIX wieku. Obecnie to nowoczesne przedsiębiorstwo, które jest częścią notowanej na nowojorskiej giełdzie międzynarodowej korporacji Commercial Metals Company. Spółka od lat osiąga sukcesy na rynku polskim i za granicą, a jej wyroby są wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu. Nastawienie na innowacyjność sprawiło, że firma zdecydowała się wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów (EOD). Zaprojektowany i zaimplementowany przez ArchiDoc system EOD, oparty o platformę Webcon BPS, pozwala na kompleksowe zarządzanie korespondencją przychodzącą, wychodzącą oraz wewnętrzną. Wdrożone rozwiązanie to nic innego jak sprawnie i efektywnie funkcjonująca e-kancelaria, która dodatkowo łączy dokumenty z bazą dotychczasowych kontrahentów, rejestruje nowe kontakty oraz wiąże korespondencję wychodzącą i przychodzącą w sprawy.
Jak powstawał EOD dla CMC Poland?
Analizę przedwdrożeniową eksperci ArchiDoc rozpoczęli jeszcze w 2019 roku. Jednakże wybuch pandemii pokrzyżował pierwotne plany przesuwając datę uruchomienia prac nad projektem. Prace deweloperskie na dobre ruszyły z początkiem września 2020 roku.
Po starcie produkcyjnym, ze względu na dodatkowe wymagania zgłoszone przez biura zlokalizowane w siedzibie klienta w Zawierciu, rozszerzono zestaw funkcjonalności systemu. Dodano element, który umożliwia procesowanie korespondencji masowej związane z wdrożeniem odrębnego obiegu korespondencji o swoistych parametrach. Funkcjonalność ta pozwala na masową rejestrację pism wychodzących na podstawie pliku wsadowego w formie tabeli Excel. Umożliwia także przygotowanie danych i niezbędnych zestawień, w tym wyliczenia opłat z cennika Poczty Polskiej zgodnie z wymogami przewoźnika.
- Dla użytkownika końcowego system jest intuicyjny, ponieważ w jednym miejscu gromadzi wszystkie funkcje przedstawione w jasny i łatwy do obsługi sposób. Od przestawienia kolumny w raporcie po dodawanie czy modyfikację dokumentów - podkreśla Rafał Guzowski, Head of IT w ArchiDoc, OASIS Group.
Dalszy rozwój i optymalizacja EOD
Aktualnie prowadzone są rozmowy i prace nad EOD w kolejnych procesach biznesowych.
EOD czyli co?
Przekazywanie pism i różnych dokumentów z rąk do rąk, biegając po piętrach lub pomiędzy budynkami w firmie to już przeszłość. W dobie innowacyjnych rozwiązań elektroniczny obieg dokumentów staje się standardem operacyjnym w przedsiębiorstwach.
System stworzony dla CMC Poland umożliwia rejestrowanie, przekazywanie, a następnie dekretowanie do odpowiedniej komórki organizacyjnej każdego pisma w ramach ściśle zdefiniowanego obiegu dokumentów w spółce. Dzięki temu pracownik właściwego działu może wykonywać swoje obowiązki na zarejestrowanym dokumencie, np. przygotować korespondencję zwrotną czy zamknąć sprawę na podstawie wcześniej zarejestrowanych danych. Aby ułatwić rozliczenie każdej wysyłki, proces obsługi korespondencji wychodzącej jest zintegrowany z cennikiem Poczty Polskiej, poprzez zaimportowanie danych z cennika oraz przeniesienie danych z EOD do szablonów zestawień dostawcy. Jest to istotna funkcja optymalizacyjna, która wspomaga raportowanie i alokację kosztów oraz monitoring ścieżki obiegu dokumentacji.
- Skala i liczba procesów biznesowych w CMC Poland sprawiają, że dla zachowania efektywności konieczne jest korzystanie z kompleksowych systemów zdalnego zarządzania danymi. Kluczowym celem optymalizacji było to, aby system EOD pomógł zapanować nad dokumentacją i wspomóc wyszukiwanie każdego dokumentu w obiegu. Pandemia tylko przyspieszyła decyzję klienta, co zaprocentowało podczas pracy zdalnej – mówi Rafał Guzowski, Head of IT w ArchiDoc, OASIS Group.
Korzyści dla CMC Poland z wdrożenia e-kancelarii przez ArchiDoc
Obecnie z systemu EOD ArchiDoc korzysta biuro centralne CMC w Zawierciu i 15 oddziałów firmy w całej Polsce. Mimo złożonej struktury firmy oraz dużej liczby użytkowników systemu łatwo ustalić etap, na którym znajduje się każdy dokument oraz który z użytkowników wykonał jakie czynności. To sprzyja transparentności całego procesu. Natomiast różne poziomy dostępu oraz uprawnienia, jakimi dysponują główni administratorzy biznesowi, zapewniają bezpieczeństwo i dostęp do informacji ograniczony wyłącznie do upoważnionych do tego osób.
Najważniejsze korzyści: